Dé officiële Ferrari Owners Club van Nederland
Galleria: Rally d’Autunno del Rothaarmontagne
Elk najaar staat er een mini buitenlandreis op de evenementenkalender van Ferrari Club Nederland.
Bekijk
Registro dei Tipo
Van klassiekers uit de jaren '50 tot speciale uitvoeringen en de nieuwste 296's
Bekijk

Uitnodiging ASCARI: Formule1 race kijken

Hierbij nodigt ASCARI de begunstigers uit om samen de Formule1 race te komen kijken.

Lees meer
Uitnodiging: Viaggio Attraverso i Parchi Naturali

In de herfst van dit jaar nemen wij u mee naar de prachtige natuurparken l’Avesnois en Scarpe-Escaut in het noorden van Frankrijk. Gedurende de vier dagen volgen we mooie routes binnen deze bijzondere parken.

Lees meer
Uitnodiging: Perle e Orologi

Uw organisatoren nodigen u van harte uit voor “Perle e Orologi”, een exclusieve rit in het teken van iconische horloges en sieraden, en bijzondere ontmoetingen.

Lees meer
Uitnodiging: La Strada di Confine

Uw organisatoren nodigen u van harte uit voor “La strada di confine”, een prachtig evenement langs de mooie grensstreek tussen Nederland en België.

Lees meer
Uitnodiging: Con i Classici attraverso la Terra di Flipje

Met veel plezier nodigen wij u hierbij uit voor “Con i classici attraverso la terra di Flipje”, een ééndaags evenement speciaal voor de klassieke Ferrari’s en de youngtimers binnen onze club.

Lees meer
Uitnodiging: FCN Tour a Sorpresa

Waar in de evenementenbrochure nog sprake was van een echte verrassingsrit, een Tour a Sorpresa, is het inmiddels tijd om u inzicht te geven in het programma dat de FCN in augustus voor u in petto heeft. Een bijzonder programma, dat ook vraagt om een vroegtijdige inschrijving.

Lees meer
Uitnodiging: FCN Style Cars & Coffee

Op zaterdag 19 april staat de eerste FCN Style Cars & Coffee van 2025 op het programma. Deze FCN Style Cars & Coffee bestaat uit een mooie kleurrijke rit die eindigt op een gezellige locatie met een sportief tintje! Het thema van deze rit is Tulipani, oftewel tulpen.

Lees meer
Uitnodiging: Stelling van Amsterdam

Op zaterdag 5 april gaat het eindelijk gebeuren: het eerste rijdersevenement van het jaar. De motoren zullen weer ronken, de Ferrari’s zullen hun ‘pyjama’ uitdoen en de weg op gaan. Dit wordt een dag om niet te missen, want de toertocht staat geheel in het teken van de Stelling van Amsterdam – een van de meest indrukwekkende verdedigingslinies uit de geschiedenis van Nederland.

Lees meer
Uitnodiging: Più della Ferrari XXVIII

Voor de puristen klinkt een elektrische Ferrari wellicht als een nachtmerrie maar dat een elektrisch aangedreven auto ook heel veel rijplezier kan bieden, bewijst Carice Cars met de Carice TC2. Speciaal voor de leden van de Ferrari Club Nederland gaat de deur van Carice Cars open voor een interessant fabrieksbezoek.

Lees meer
Uitnodiging: FCN Sicuro Stradale

Uw organisatoren nodigen u van harte uit voor een onvergetelijk evenement genaamd Sicuro Stradale. Het evenement is speciaal bestemd voor de rijder die zijn Ferrari optimaal wil leren kennen en beheersen. Dit programma biedt zowel de ervaren bestuurder als de nieuwe Ferrari-eigenaar de kans om essentiële rijvaardigheden te verfijnen en de capaciteiten van de auto onder begeleiding van ervaren instructeurs beter te leren benutten.

Lees meer

Gli Amici
della Ferrari

Het clubmagazine van de Ferrari Club Nederland

Een rubriek die in het teken staat van het trotse clubmagazine van de Ferrari Club Nederland. Met een uitgebreide index en de mogelijkheid om het magazine online te bekijken.

Uw Ferrari de sporen geven?

Word lid van de Ferrari club Nederland!

Heeft u zin om uw Ferrari de sporen te geven en uw passie met vele gelijkgestemden te delen? De Ferrari Club Nederland organiseert vele evenementen per jaar, van ‘sociale’ rijevenementen tot trackdays en meerdaagse reizen naar het buitenland. Voor zowel klassiekers als ’youngtimers‘ en moderne Ferrari’s

Lid worden zonder Ferrari?

Als u (nog) geen Ferrari bezit maar wel een Ferraristi bent, dan bent u als begunstiger welkom bij de Ferrari Club Nederland. Ofwel Ascari, een uniek onderdeel van de FCN.

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Op 9 september beleefde de 849 Testarossa zijn wereldpremière.

Kort daarna werd de auto in Milaan gepresenteerd aan een geselecteerd publiek. Tijdens het exclusieve evenement schitterden vijf bijzondere uitvoeringen: een rode en een gele 849 Testarossa, een blauwe en een zilvergrijze 849 Testarossa met het Assento Fiorano-pakket, en de 849 Testarossa Spider in het geel.

Bijgaand foto’s en screenshots van dit evenement met dank aan: Harold van den Elsen
... Bekijk meerZie minder

Op 9 september beleefde de 849 Testarossa zijn wereldpremière. 

Kort daarna werd de auto in Milaan gepresenteerd aan een geselecteerd publiek. Tijdens het exclusieve evenement schitterden vijf bijzondere uitvoeringen: een rode en een gele 849 Testarossa, een blauwe en een zilvergrijze 849 Testarossa met het Assento Fiorano-pakket, en de 849 Testarossa Spider in het geel.

Bijgaand foto’s en screenshots van dit evenement met dank aan: Harold van den ElsenImage attachmentImage attachment+6Image attachment

Afgelopen zondag was het weer tijd om met de Begunstigers van de Ferrari Club Nederland gezamenlijk een Formule 1 race te bekijken. Voor zover we hebben kunnen nagaan dateert deze lange traditie uit 1998. Sindsdien staat het vrijwel jaarlijks op de kalender en zijn de Begunstigers in al die jaren op diverse locaties geweest.
Dit jaar stonden de deuren van Forza Service wederom open om gezamenlijk, tussen de Ferrari’s, de Grote Prijs van Italië te volgen op een groot scherm.
Voorafgaand aan de race was er voldoende tijd om alle aanwezige Ferrari’s te bekijken en natuurlijk om met elkaar gezellig in gesprek te gaan en de laatste wetenswaardigheden over Ferrari uit te wisselen.
Voor de inwendige mens werd goed gezorgd met broodjes en door de gastheer zelf gebakken frikandellen.
Helaas eindigde de race niet met een Ferrari op het podium, maar er was toch enig, begrijpelijk voorzichtig, gejuich voor de winnaar.

Foto’s: Edvar van Daalen, Kjell Linthout

#Ferrari #FerrariClubNederland #FCN #Ascari #Begunstigers #F1 #ForzaFerrari #ForzaService
... Bekijk meerZie minder

Afgelopen zondag was het weer tijd om met de Begunstigers van de Ferrari Club Nederland  gezamenlijk een Formule 1 race te bekijken. Voor zover we hebben kunnen nagaan dateert deze lange traditie uit 1998. Sindsdien staat het vrijwel jaarlijks op de kalender en zijn de Begunstigers in al die jaren op diverse locaties geweest. 
Dit jaar stonden de deuren van Forza Service wederom open om gezamenlijk, tussen de Ferrari’s, de Grote Prijs van Italië te volgen op een groot scherm.
Voorafgaand aan de race was er voldoende tijd om alle aanwezige Ferrari’s te bekijken en natuurlijk om met elkaar gezellig in gesprek te gaan en de laatste wetenswaardigheden over Ferrari uit te wisselen.
Voor de inwendige mens werd goed gezorgd met broodjes en door de gastheer zelf gebakken frikandellen.
Helaas eindigde de race niet met een Ferrari op het podium, maar er was toch enig, begrijpelijk voorzichtig, gejuich voor de winnaar.

Foto’s: Edvar van Daalen, Kjell Linthout

#Ferrari #FerrariClubNederland #FCN #Ascari #Begunstigers #F1 #ForzaFerrari #ForzaServiceImage attachmentImage attachment+7Image attachment

3 ReactiesComment on Facebook

De frikandellen waren heerlijk! …. En veel moois te zien, zowel in de showroom/ werkplaats als op het grote scherm! …. Bedankt voor de goede organisatie en een mooie gezellige dag! 👍😎

Had er wel bij willen zijn maar zat zelf in Monza waren top dagen had wel gehoopt dat ferrari op het podium zou komen.

Mooie dag

View more comments

De Ferrari Testarossa is terug!

Maak kennis met de nieuwe Ferrari 849 Testarossa. Als opvolger van de SF90 is deze hybride hypercar uitgerust met een vernieuwde geëlektrificeerde V8-krachtbron. De cilinderkoppen zijn uiteraard in het rood uitgevoerd. Het resultaat is een gecombineerd vermogen van 1.036 pk, waarmee de Testarossa in 2,3 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert en een topsnelheid van 330 km/u bereikt. Op Ferrari’s Fiorano-testcircuit noteert de 849 een rondetijd van 1:17,5—anderhalve seconde sneller dan de SF90 Stradale (1:19,0).

De 849 Testarossa beschikt over een actieve achterspoiler die in minder dan een seconde kan in- of uitklappen, aangevuld met twee kleinere “twin tail”-spoilers geïntegreerd in de achterbumper. Samen genereren ze tot 415 kg neerwaartse druk bij 250 km/u.

Wie kiest voor het Assetto Fiorano-trackpakket krijgt nog agressievere aerodynamica en bespaart ongeveer 30 kilogram ten opzichte van het standaardmodel, waardoor het drooggewicht net boven de 1.570 kg uitkomt.

De 849 Testarossa komt als Coupé én Spider. De Spider heeft een inklapbare hardtop die in 14 seconden opent of sluit, zelfs al rijdend tot 45 km/u, en weegt slechts 90 kilo meer dan de Coupé.

Binnenin ademt alles pure Ferrari-DNA: een cockpit geïnspireerd op de racerij. Traditionele knoppen keren, net als bij de Amalfi, terug op het stuur, ter vervanging van de aanraakgevoelige bedieningselementen van de laatste modellen.

De productie van de 849 Testarossa start volgend jaar.

Foto's: Ferrari

Meer info: www.ferrari.com/en-NL/auto/849-testarossa
... Bekijk meerZie minder

De Ferrari Testarossa is terug!

Maak kennis met de nieuwe Ferrari 849 Testarossa. Als opvolger van de SF90 is deze hybride hypercar uitgerust met een vernieuwde geëlektrificeerde V8-krachtbron. De cilinderkoppen zijn uiteraard in het rood uitgevoerd. Het resultaat is een gecombineerd vermogen van 1.036 pk, waarmee de Testarossa in 2,3 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert en een topsnelheid van 330 km/u bereikt. Op Ferrari’s Fiorano-testcircuit noteert de 849 een rondetijd van 1:17,5—anderhalve seconde sneller dan de SF90 Stradale (1:19,0).

De 849 Testarossa beschikt over een actieve achterspoiler die in minder dan een seconde kan in- of uitklappen, aangevuld met twee kleinere “twin tail”-spoilers geïntegreerd in de achterbumper. Samen genereren ze tot 415 kg neerwaartse druk bij 250 km/u.

Wie kiest voor het Assetto Fiorano-trackpakket krijgt nog agressievere aerodynamica en bespaart ongeveer 30 kilogram ten opzichte van het standaardmodel, waardoor het drooggewicht net boven de 1.570 kg uitkomt.

De 849 Testarossa komt als Coupé én Spider. De Spider heeft een inklapbare hardtop die in 14 seconden opent of sluit, zelfs al rijdend tot 45 km/u, en weegt slechts 90 kilo meer dan de Coupé.

Binnenin ademt alles pure Ferrari-DNA: een cockpit geïnspireerd op de racerij. Traditionele knoppen keren, net als bij de Amalfi, terug op het stuur, ter vervanging van de aanraakgevoelige bedieningselementen van de laatste modellen. 

De productie van de 849 Testarossa start volgend jaar. 

Fotos: Ferrari

Meer info: https://www.ferrari.com/en-NL/auto/849-testarossaImage attachmentImage attachment+6Image attachment

5 ReactiesComment on Facebook

Ik begrijp deze ook niet…🤷🏻‍♂️

Dit is de eerste Ferrari sinds jaren die ik niet zou willen, ook als ik het geld zou hebben...wat een gedrocht. Met de F80 ging het al de verkeerde kant op en nu dit. Al die rare zwarte body onderdelen en die lelijke velgen. Het lelijke broertje van de SP3. Ik mis de Pininfarina tijd...

Net als alle andere moderne Ferrari’s een gedrocht van een auto. Qua ontwerp is Ferrari mijn inziens totaal de weg kwijt, doodzonde. Laatste echte mooie Ferrari is de 355. Had dan op z’n minst, als je de naam ‘Testarossa’ in ere wil herstellen een herkenbaar model gemaakt op basis van de oude, zoals Lamborghini heeft gedaan met de Countach……

View more comments

Meer laden